Slovenské národné divadlo a organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) spojili sily v kampani Bratislava je aj moje mesto. Výsledkom sú videá, v ktorých účinkujú traja špičkoví herci a jeden svetoznámy operný spevák. Cieľom prepojenia organizácie cestovného ruchu s prvou slovenskou divadelnou scénou je prezentácia kvalitne stráveného času v hlavnom meste. Návštevník môže cez deň navštíviť Bratislavský hrad či bratislavské múzeá a galérie a večer si vychutnať divadelné predstavenie. Videokampaň odštartovala v online priestore koncom septembra.
Kultúra je z pohľadu potenciálu oslovenia návštevníkov, ktorí v meste prenocujú, veľmi dôležitým prvkom. V Bratislave vyhľadáva podľa prieskumu BTB kultúru a pamiatky 32 % slovenských návštevníkov. A práve jeseň je obdobím, počas ktorého do hlavného mesta chodí Slovákov najviac.
„Naším zámerom je ukázať cez osobný pohľad známych osobností, hercov SND, čo všetko krásne dnešná Bratislava ponúka. Navštíviť hlavné mesto znamená dnes dotknúť sa európskej histórie, užiť si stredomorskú atmosféru mesta pri vode a na rieke, precítiť autentickosť mesta s tisícročnou históriou, spoznať moderné podoby mesta, zašportovať si na horských cyklotrasách alebo v zátokách Dunaja,“ hovorí Vladimír Grežo, predseda predstavenstva BTB.
„Program dňa potom možno zavŕšiť jedinečným činoherným, operným alebo baletným predstavením v SND. Nevyužiť ponuku hlavného mesta s jeho dostupnosťou a blízkosťou z celého Slovenska je ako neotvoriť dobrú knihu, ktorú máte blízko doma,“ dodáva Grežo.
Hlavnými protagonistami v imidžových videách sú členovia Činohry SND – herečka Gabika Dzuríková a herci Tomáš Maštalír a Milan Ondrík. Vo štvrtom videu, ktoré bude do kampane nasadené neskôr, účinkuje operný spevák Pavol Bršlík.
„V Bratislave dnes žijú ľudia z celého Slovenska, cením si všetkých, ktorí majú mesto radi a pomáhajú mu rozvíjať sa. Aj preto som veľmi rád, že vo videách vystupujú umelci, ktorí sa tu priamo nenarodili, no ich mená a kariéra sa s ňou už spájajú,“ dopĺňa Vladimír Grežo, predseda predstavenstva BTB.
Umelci sa ocitajú aj na menej frekventovaných miestach Bratislavy, akými sú napríklad Karloveské rameno, Národný salón vín alebo galéria Nedbalka. Spoločným menovateľom všetkých videí je, že umelci okrem Bratislavy pozývajú potenciálnych návštevníkov aj do Slovenského národného divadla.
„Slovenské národné divadlo síce sídli v Bratislave, ale nie je bratislavské. Je národné. Aj preto k nám chceme pozvať ľudí z celého Slovenska. Myslím si, že každý Slovák by mal minimálne raz za život zažiť predstavenie a atmosféru našej prvej scény. Nenavštíviť Národné divadlo je ako nefandiť národnému tímu,“ hovorí generálny riaditeľ SND Matej Drlička.
„Mnohí ľudia z regiónov bežne a pravidelne cestujú do Bratislavy na výlety, nákupy, rodinné návštevy, ale aj pracovné cesty, no nenapadne im počas návštevy hlavného mesta prísť aj do divadla. Touto kampaňou v spolupráci s BTB im chceme túto možnosť navrhnúť. Navštívte Bratislavu a užite si ju so všetkým, čo ponúka, vrátane výnimočných kultúrnych zážitkov v Slovenskom národnom divadle,“ dodáva Drlička.
Súčasťou spoločnej kampane BTB a SND je aj oslovenie divákov a potenciálnych turistov aj zo zahraničia. Práve na rakúskych fanúšikov opery, ktorí kedysi tvorili početnú divácku základňu operných predstavení v SND, bude zacielený imidžový spot s renomovaným tenoristom Pavlom Bršlíkom, ktorý je v Rakúsku veľmi populárny.
„To, že sa na javisku Slovenského národného divadla objavujú naši úspešní umelci, ktorých kariéra sa doteraz odohrávala takmer výlučne na zahraničných scénach, je, dúfame, atraktívne nielen pre rakúskeho, ale aj pre slovenského diváka. Okrem Pavla Bršlíka privítame túto sezónu v našich inscenáciách Slávku Zámečníkovú či Štefana Kocána. Hosťovať opäť bude aj dirigent Juraj Valčuha,“ približuje Matej Drlička.
Kampaň s využitím nových videí je nasadená v online priestore od septembra a bude trvať až do konca októbra.
ZDROJ: Jana Alexová