Pokiaľ ide o texty, nikdy som neimprovizoval od základu. To treba zdôrazniť. Keďže som nad týmto projektom dlho rozmýšľal, prišiel som do štúdia s kopou nápadov a s obrovským množstvom napísaných slov, z ktorých som, mimochodom, väčšinu zahodil. Vždy však existuje niečo, čo by sa dalo nazvať textovým obsahom, a takisto určité dominantné alebo ťažiskové témy, ktorými som sa zaoberal týždne či mesiace pred nahrávaním. Je to veľmi oslobodzujúci spôsob práce.
Viera, nádej a masaker je kniha o vnútornom živote Nicka Cava. Vznikla na základe vyše štyridsiatich hodín dôverných rozhovorov s novinárom Seánom OʼHaganom a poctivo hľadá odpovede na otázku, čo je skutočnou hnacou silou Cavovho života a tvorby. Rozhovory sa dotýkajú tém ako viera, umenie, hudba, sloboda, žiaľ či láska. Otvorene rozoberajú život Nicka Cava od detstva až po súčasnosť, jeho lásky, pracovnú etiku aj dramatickú premenu, ktorou v posledných rokoch prešiel.
Kniha Viera, nádej a masaker sa nevyhýba neprebádaným územiam a temným hlbinám, no zároveň ponúka nádej a inšpiráciu od skutočného tvorivého génia.
Viera, nádej a masaker nie sú memoáre, či klasický životopis, ale sú to krásne rozhovory o hudbe, živote, bolesti, trápení, ale aj láske a nádeji. Povinná jazda pre všetkých fanúšikov Nicka Cavea. Miestami je to cesta smutná, nostalgická, plná trápenia…aby ste si napokon uvedomili, že je možné opäť nájsť radosť a šťastie v živote. Že máte byť za čo vďační, aj keď vám osud pripravil tvrdé rany, po ktorých zostávajú jazvy.
Nick Cave sa aktívne venuje hudbe vyše štyridsať rokov a verejnosti je najznámejší ako skladateľ a spevák skupiny Nick Cave & The Bad Seeds. Cavova tvorba zahŕňa široký repertoár umeleckého vyjadrenia, kam patrí komponovanie filmovej hudby, tvorba keramických figúrok a písanie románov. V posledných rokoch prostredníctvom svojej webovej stránky The Red Hand Files a vystúpení s hovoreným slovom skúma možnosti hlbších a bezprostrednejších vzťahov s fanúšikmi.
Seán OʼHagan urobil za posledné štyri desaťročia rozhovory s množstvom významných výtvarných umelcov, spisovateľov a hudobníkov. V súčasnosti píše články o fotografii aj o ďalších témach pre The Observer a The Guardian.
Tá hlboká nostalgia za starými skladbami stále existuje, vlečie sa za našou kapelou ako ospalý starý pes. Bad Seeds sú tu už tak dlho a majú za sebou toľko verzií, že niektorí ľudia sú veľmi naviazaní na minulosť alebo, presnejšie, na svoju vlastnú minulosť, na takzvané staré zlaté časy. Preto im predstava, že budeme robiť iný typ hudby, pripadá takmer ako zrada.
ZDROJ: Milan Buno