Ako lepšie počúvať, klásť správne otázky, čítať neverbálne signály a jasne formulovať svoje myšlienky? Superkomunikátori je kniha, ktorá vás naučí majstrovsky komunikovať.
Prečo niektorí ľudia dokážu okamžite zaujať, byť presvedčiví a nadviazať úzke vzťahy s kýmkoľvek, zatiaľ čo iní sa v rozhovoroch strácajú? Odpoveď prináša Charles Duhigg, uznávaný autor bestsellera Sila zvyku.
„Táto kniha je pokusom vysvetliť, prečo sa nám pri komunikácii nedarí a čo môžeme urobiť, aby sme sa dokázali zhovárať lepšie,“ píše Charles Duhigg. „V jej jadre je niekoľko kľúčových myšlienok. Tou prvou je, že veľa diskusií v zásade zahŕňa tri hlavné druhy rozhovorov. Existujú praktické rozhovory zamerané na prijímanie rozhodnutí, ktoré sa sústreďujú na otázku O čo tu vlastne ide? Existujú emocionálne rozhovory, v ktorých sa zameriavame na to, Ako sa cítime? A do tretice existujú spoločenské rozhovory, pri ktorých objavujeme, Kto sme? V priebehu dialógu neraz prechádzame všetkými tromi typmi rozhovorov. Ak však nevedieme rovnaký druh konverzácie ako naši partneri v rovnakom čase, je nepravdepodobné, že sa dokážeme naladiť na jednu vlnu.“
Autor ukazuje na príbehoch zo súdnych siení, tajných operácií CIA, firemných porád či scenárov úspešných televíznych seriálov, ako rozpoznať jednotlivé druhy rozhovorov a ako ich s prehľadom zvládnuť. Dozvieme sa, prečo niektorí ľudia dokážu presvedčiť, upokojiť či motivovať druhých, zatiaľ čo iní narážajú na nepochopenie a odpor.
Duhigg kombinuje dôkladný výskum s pútavým rozprávaním, vďaka čomu prináša nielen teóriu, ale aj praktické návody. V knihe sa čitatelia ocitnú v súdnej sieni, kde jediný porotca dokáže viesť rozhovory tak, aby zmenil názor celej poroty, v CIA, v nemocnici, kde sa skúsený chirurg pokúša presvedčiť pacienta, aby si vybral menej rizikovú liečbu, či v kreatívnom prostredí Hollywoodu, kde scenáristi sitkomu Teória veľkého tresku riadia konflikty a spoluprácu v tíme.
Superkomunikátori nie sú len knihou o reči – sú návodom na to, ako byť vypočutý, ako skutočne počúvať a ako vytvárať hlboké spojenia s ostatnými. Pretože so správnymi nástrojmi sa môžeme prepojiť s kýmkoľvek.
Kniha pomôže nielen manažérom a lídrom, ktorí chcú zlepšiť svoj komunikačný štýl a efektívnejšie viesť tím, ale aj rodičom a partnerom, túžiacim po lepšom porozumení, predajcom a vyjednávačom, ktorí potrebujú presvedčiť ľudí a budovať dôveru, a každému, kto chce komunikovať sebavedomejšie, jasnejšie a empatickejšie.
Charles Duhigg sa narodil v Novom Mexiku. Študoval históriu na Yalskej univerzite a neskôr Business School v Harwarde. Od roku 2006 je spravodajcom denníka New York Times, kde za svoje reportáže získal Pulitzerovu cenu.
Medzi jeho najznámejšie úspešné práce patria série článkov Golden Opportunuties (odmenené cenami George Polk Award, Sidney Hillman Award aDeadline Award), The Reckoning (články získali Loebovu cenua nomináciu na Pulitzerovu cenu), Toxic Waters(za túto reportáž získal množstvo ocenení, medzi inými aj Investigative Reporters and Editors Medal).
ZDROJ: Milan Buno