Nová nahrávka Periféria, s ktorou na alternatívnu hudobnú scénu prichádza trio hudobníkov z Nitry.
Protiklad, v zložení Lukáš Kniebügl – spev, gitara, Ján Kostolány – basa a Oliver Beer – bicie, perkusie, vydáva svoj druhý album Periféria, ktorého sa producentsky ujal Marián Džubák a hosťuje na ňom viacero muzikantských mien.
Protiklad hrá indie rock, ktorý čerpá inšpiráciu z klasického slovenského bigbítu či protestsongu. Textovo reflektuje súčasné spoločenské témy, niekedy priamo inokedy pomocou skrytých odkazov. Piesne sú hudobne priamočiare, bez módnej „preprodukovanosti“ často prítomnej na alternatívnej scéne. Posun od prvého albumu je zreteľný v aranžmánoch a rozvíjaní hudobného jazyka. Nádej v textoch (Tón) strieda úzkostnejšia poloha v Bubline, ktorá priamo odkazuje na udalosť z októbra 2022 pred podnikom Tepláreň. Nadhľad, vyrovnanosť a prvky recesie počuť v Sedíme na koni alebo v skladbe Debaty, ktorá odkazuje na jeden zo zdrojov „zvláštnej“ mentality obyvateľov tejto krajiny. Otváracia Doba kritizuje materialistickú a konšpiračnú inklináciu mnohých ľudí. Najrockovejšia Ešte tam nie sme kritizuje sebastrednosť a zanedbávaný verejný priestor. Osobnejšia rovina v skladbe Tiché interakcie popisuje spriaznenosť a skutočné pochopenie medzi dvoma ľuďmi.
Všetkých 9 autorských skladieb Lukáša Kniebügla nahrávali od marca do augusta v štúdiu Smile 4U Records v Bratislave. Bicie, doprovodná gitara a basa boli nahraté naživo počas jedného marcového víkendu.
Na albume vystupuje viacero hostí, v duete Tiché interakcie zaspieva Martina Kertészová (Dis Is Markéta), flauta zaznie v 2 piesňach v podaní Barbory Kolářovej, prearanžovanú skladbu Pokora z prvého albumu doplnil detský spevokol Majáčik. V skladbe Tón a Debaty vystupuje Filip Kostoláni na saxofóne. Práve v druhej menovanej je zaujímavý kontrast (debata alebo hádka?) medzi fuzzovou gitarou a saxofónom. Pianino a hammond doplnila Lucia Chuťková Džubáková (Hvozd), objaví sa aj akordeón (Miroslav Horák) a banjo (Tomáš Hricišák). Producent Marián Džubák pridal gitary, vokály aj zvonkohru a celkovo sa postaral o zvukový dizajn a sampling.
ZDROJ: Lukáš Kniebügl